MAGLOWNICA VW BORA

WITAMY

NAPRAWA

CENNIK

SIEDZIBA

OBJAWY

PYTANIA

GWARANCJA

KONTAKT

  30 września 2014

 

VW BORA maglownica VW przekładnia kierownicza regeneracja maglownicy
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA VW BORA
REGENERACJA

kolumna kierownicza
MAGLOWNICA VW BORA




 


Cena regeneracji przekładni kierowniczej: 550 zł brutto

MARKA+MODEL: vw/bora MAGLOWNICA VW BORA
MAGLOWNICA VW BORA
[zdjęcie 1]

PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA VW BORA
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA VW BORA
[zdjęcie 2]

REGENERACJA PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ VW BORA
MAGLOWNICA VW BORA
[zdjęcie 3]

NAPRAWA MAGLOWNICY VW BORA
PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA VW BORA
[zdjęcie 4]
 


Naprawa przekładni kierowniczych

Naprawa przekładni kierowniczych polega na wymianie simmeringów, o-ringów, łożysk, szlifowaniu listwy przekładni kierowniczej, szlifowaniu wałka atakującego jeżeli jest to konieczne.
 

Wycieki w maglownicy

Główną przyczyną wycieków w przekładni kierowniczej są porozrywane osłony drążków.
Listwa maglownicy np. w maglownicy
 
VW BORA na wskutek czynników zewnętrznych takich jak: woda, piach, błoto i inne zanieczyszczenia koroduje.

regeneracja


Korozja na listwie maglownicy wpływa bezpośrednio na poziom zużycia simmeringów.
Simmering pod wpływem ciśnienia rzędu
60-120 bar jest dociskany do listwy i ma za zadanie uszczelnić obie sekcje maglownicy.

Standardowo różnica między listwą a wargą uszczelniacza wynosi 1,5 mm, dlatego konieczna jest bardzo duża precyzja w naprawie mierzona w 0,01-0,02 mm, co ma zasadnicze znaczenie przy regeneracji przekładni kierowniczych.

W przypadku wżerów na listwie należy zeszlifować warstwę korozji i zastosować odpowiedni uszczelniacz. Listwy na których korozja jest bardzo duża, nie nadają się do regeneracji.

Wówczas jest konieczność wymiany listwy na inną lub chromowanie do wymiaru nominalnego.

W przypadku maglownicy w samochodzie
VW BORA posiadamy zwykle listwy chromowane lub o wymiarze nominalnym.

Innymi objawami uszkodzenia maglownicy są:

1. Luzy w układzie kierowniczym
2. Brak wspomagania w jednym lub w obu kierunkach.

Luzy w przekładni kierowniczej

AD.1 Luzy w przekładni kierowniczej powstają zwykle na listwie maglownicy, w skutek zużycia tulei prowadzących listwę. Jest to proces normalny i świadczy o znacznym wyeksploatowaniu przekładni kierowniczej. W takim przypadku należy zastosować nowe tuleje prowadzące. Po takiej wymianie, maglownica jest jak nowa, a uderzenia w układzie kierowniczym są usuwane. Maglownica po taki zabiegu może w pierwszej fazie pracować z większym oporem co jest normalne i z czasem ustępuje.

Przy wymianie tulei prowadzących konieczna jest wymiana simmeringów i ponowne spasowanie listwy z wałkiem atakującym,

Czynnikiem dyskwalifikującym maglownice do regeneracji jest znaczny luz powstały na środku listwy, spowodowany wybiciem środkowych trybów. W takim wypadku należy zastosować inna listwę, a czasami też inny rozdzielacz.

BRAK WSPOMAGANIA

AD.1 BRAK WSPOMAGANIA powstaje z powodu zużycia komory dystrybucyjnej maglownicy lub zużycia bieżni wirnika w pompie wspomagania.

Obudowy maglownicy z zużytą komorą muszą być roztaczane, a następnie trzeba wprasować nową tuleje redukcyjną. Tuleja stalowa jest znacznie wytrzymalsza niż oryginalna aluminiowa bieżnia i zwykle starcza do końca użytkowania samochodu.

PO REGENERACJI

Po regeneracji maglownicy w samochodzie VW BORA cały układ musi być dokładnie odpowietrzony, a poziom płynu wspomagania powinien być sprawdzony kilkakrotnie. W przypadku niepełnego odpowietrzenia może zanikać wspomaganie, przerywać lub szarpać kierownicą.

 


 




SERDECZNIE
ZAPRASZAMY


Łódź - Sosnowiec - Warszawa
Opole - Częstochowa - Wrocław



 

"Bez Was nie ma nas. Dziękujemy."

 

 

 

../unikalnych.txt does not exist!